Dempen ongedaan maken Demp gebruiker

HereIsTom

HereIsTom

op June 16, 2022

Discussie titel: Zonnepanelen op platte dak VvE?

Heren het wordt me allemaal iets te ingewikkeld, laat staan dat het voor de VvE begrijpelijk is.'

HereIsTom

HereIsTom

op June 2, 2022

Paul zei:

die voorbeelden zijn er vast, zoek even op het www dan vind je er vast een en anders stel deze zelf op met daarin opgenomen de voorwaarden en eisen waar de eigenaren aan moeten voldoen.

neem hierin ook op waar de eigenaren voor verantwoordelijk zijn bij eventuele schade en bijvoorbeeld wie maakt de zonnepanelen schoon op zijn tijd, doen de eigenaren dit zelf of word dit van tijd tot tijd gezamenlijk gedaan?

dak sterkte berekening zal je wel moeten maken, ik vermoed zomaar dat de verzekeraar die eist voor plaatsing panelen, op zich is zo een berekening niet zo prijzig en je voorkomt een hoop ellende, vraag ook van te voren informatie op bij de verzekeraar of de leden de panelen zelf moeten verzekeren incluis vervolgschade of dat dit via de verzekeraar van het gebouw kan in gezamenlijkheid!

Helaas kan ik geen voorbeelden van een overeenkomst voor zonnepanlen vinden op Internet?

HereIsTom

HereIsTom

op May 30, 2022

@Paul; Dank voor de uitleg, het dak is van beton met bitumen en grind, dus sterk genoeg. 
Zijn er misschien ergens voorbeelden op papier van zo'n contract voor zonnepanelen?

@Dikoz; Breukdelen zijn hier inderdaad 1/20, de servicekosten zijn ook gelijk.

HereIsTom

HereIsTom

op May 28, 2022

Onze VvE wil zonnepanelen toestaan voor de indivduele appartementseigenaren. Het zijn 20 appartementen, dus ieder mag 1/20 van het dak gebruiken.

Zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben en hoe dit bij hun is geregeld in de VvE. 
Moeten daarvoor bijv. contracten voor worden opgemaakt?
De helft heeft geen interesse, 4 wel en de rest misschien.