Dempen ongedaan maken Demp gebruiker

Sjors

Sjors

6 dagen geleden

Discussie titel: Kostenverdeling plat dak

Paul zei:

welke ervaringen er ook zijn die doen niet ter zake, jullie hebben een splitsingsakte waarin de verdeling opgenomen is en die zal aangehouden moeten worden, OOK door de praktijk die eronder zit of ze het er nu mee eens zijn of niet.

willen jullie het anders met zijn allen dan zal de splitsingsakte veranderd moeten worden en daar heb je weer 80% van de eigenaren voor nodig EN toestemming van de hypotheekgevers!

ook de praktijk zit onder dit dak en zal zich dus als goed eigenaar moeten gedragen, wat wel een puntje kan zijn is dat men weigert om in te stemmen met bepaalde uitgaven en zo deze tegenhoud, men heeft immers de helft van de stemmen of zijn deze anders verdeelt? Als er dan iets moet gebeuren, echt noodzakelijk, zul je naar de rechter moeten stappen om een vervangende machtiging te verkrijgen als de praktijk tegen stemt.

raad jullie wel aan een MeerJarenOnderhoudsPlan op te laten stellen als deze er nog niet is!

Opnieuw dank Paul. We komen er wel uit.

Sjors

Sjors

1 week geleden

Paul zei:

splitsingsakte is leidend, kijk wat daarin staat als verdeling en hou dat aan.

staat er bijvoorbeeld, een ieder is aansprakelijk voor 1/12 deel dan is dat de verdeling en niet anders.

kan ook een andere verdeling in staan, bijvoorbeeld, app. A voor6%, app. B voor 10%, app. voor 7% enz enz.

verder, zorg ervoor dat een ieder voldoende bijdraagt aan de vve pot en zorg dat deze goed gevuld is, ook daar geld dat ieders bijdrage volgens splitsingsakte moet zijn!

Dank voor jouw reactie Paul. De verdeling is 50% voor de dokterspraktijk en de 12 appartementen gezamenlijk ook 50%. En uiteraard is de splitsingsakte leidend. Ik ben op zoek naar de ervaringen bij vergelijkbare complexen (2 of meer bouwlagen, waarvan op de begane grond een dokterspraktijk óf een commerciële partij o.i.d. en 2 of meer bouwlagen voor de appartementen, een simpel rechthoekig gebouw met een plat dak.

Sjors

Sjors

2 weken geleden

Onze VVE bestaat uit 12 appartementen in 2 bouwlagen met op de begane grond een dokterspraktijk. Er is een plat dak op de bovenste 6 appartementen. Vanuit de dokterspraktijk wordt gesteld dat de appartementen voor 70% zouden moeten bijdragen in de kosten van dakreparaties/vervanging dakbedekking aangezien zij 2 bouwlagen in beslag nemen. Als vertegenwoordiger van de appartements-eigenaren baseer ik mij op het voor onze VVE geldende Modelreglement 1992 en de splitsingsakte. Mijns inziens is het dak "gemeenschappelijk" volgens dat modelreglement en in het splitsingsreglement wordt daar niet van afgeweken, dan zou volgens mij de kostenverdeling 50/50 zijn. Heeft iemand ervaring in een vergelijkbare situatie? En hoe is dan daar geregeld.

Bij voorbaat dank voor de reacties,

Sjors