Dempen ongedaan maken Demp gebruiker

tejostr

tejostr

op December 2, 2016

Discussie titel: BESTEMMINGSPLANWIJZIGINGEN EN PLANSCHADE COMPENSATIE

Bob zei:

Hi Tejo,

Lang niet gezien. Zie helaas dat jullie problemen nog niet zijn opgelost.

Mag ik eerst even een vraag stellen om mijn nieuwsgierigheid te bevredigen?  Heeft jullie rechtsbijstandverzekering alsnog besloten jullie onder hun dekking te brengen en om jullie "gratis" bij te staan? Of moet het nu allemaal op eigen kosten van de VvE.

Dan nog een tip. In een eerder door jou gestarte thread heeft de voorzitter van de VvE Het Rhenense Hof aangegeven hier duidelijk en tot aan de Raad van State ervaring mee te hebben. Mocht die niet opnieuw in de lucht komen n.a.v. deze post dan kun je hem misschien enthousiasmeren door hem even te benaderen via een persoonlijk  berichtje via dit forum . 

Succes en vriendelijke groet ,  Bob.

Hallo Bob,

Sorry voor mijn late reactie maar de prioriteiten hebben even in een andere richting gelegen, nog eigenlijk. De verzekering heeft ons volledig in de steek gelaten. Als de wijziging bestemmingsplan straks door de raad zou komen - wij werken nog steeds op meerdere fronten aan een nee - kunnen we de verzekering wel inschakelen om een planschade compensatie te claimen. Want dat is dan weer tegen de ontwikkelaar, een private partij.

groeten - Theo

tejostr

tejostr

op November 9, 2016

Discussie titel: BESTEMMINGSPLANWIJZIGINGEN EN PLANSCHADE COMPENSATIE

Het bestemmingsplan van een aan ons pand belendend perceel gaat ligt momenteel ter visie om gewijzigd te gaan worden. Wij gaan een visie neerleggen omdat het voor onze VVE nadelig uit gaat werken. Een van de argumenten zal (compensatie van) planschade zijn. Iemand ervaring?

tejostr

tejostr

op September 27, 2016

Discussie titel: KERAMISCHE TEGELS OP DAKTERRAS

Wij hebben een dakterras van ca 70 M2 en daar ligt een hardhouten dek op. Dat dek is eigenlijk 11 jaar spiegelglad geweest bij regen en dat zijn we zat. Na 11 jaar is ook het mooie bruin van toen verworden tot iets van 50 tinten grijs (of zo) en ziet er dus niet meer uit, vinden we. Houtrot heeft ook toegeslagen, in beperkte mate weliswaar. Kortom, we zijn aan wat anders toe en denken dan aan keramische tegels, 2 cm dik. Aan te leggen op de bestaande (hardhouten) onderbalken waar nu de hardhouten planken op liggen. Of gewoon alles maar weghalen en dan de tegels leggen op - in hoogte verstelbare - kunststof voeten. De keuze is nog tegels van 60 - 60 of 76 - 76. Waarbij de vraag is of we bij die grote tegels niet in het midden ook nog een voet zouden moeten monteren. Iemand ervaring? Wat zijn de valkuilen? Tip voor een goed adres voor de aanschaf van de tegels? Op voorhand bedankt voor jullie meedenken. 

tejostr

tejostr

op August 9, 2016

Discussie titel: bankirai terras planken: wat zijn de opties?

Bob zei:

Hi tejostr,

"Eigenlijk wil ik alles wat er ligt gewoon instand houden en er iets overheen gaan leggen. Want wat er ligt is constructief nog prima en het ligt vlak. Kunstgras of tapijt krijg ik niet door de schoonheidscommissie (in dit huis)."

Wanneer je dit stelt kan ik je helemaal volgen. Jouw opmerking (laatste zin) maakt me nieuwsgierig. Schoonheidscommissie die bepaalt hoe de afwerklaag van jouw dakterras er uit moet zien ?! Mag die commissie alle nu bestaande schakeringen grijs dan eventueel ook afkeuren. Standaard lijkt me dat je het privé -gedeelte fatsoenlijk onderhoudt, maar als je er een egale grijze vloerbedekking in/op legt lijkt het me niet te verdedigen dat dat niet zou mogen, terwijl "vijftig tinten grijs" wel zou mogen, als die tinten maar van bankirai zijn gemaakt !?

Waar is dat alles binnen jullie VvE rechtsgeldig vastgelegd?

Vriendelijke groet, Bob

Hallo Bob bedankt voor je reacties.

Wellicht heb je mijn humor niet helemaal opgepakt maar die schoonheidscommissie (er staat bij 'in dit huis') dat is mijn vrouw dus. Die vindt kunstgras eigenlijk nix en daarmee dus eigenlijk tapijt ook niet. En wij hebben samen de afspraak dat als het over techniek en/of constructie gaat dan neem ik de lead en wel/of niet mooi dat mag zij zeggen. En alles in goed echtelijk overleg natuurlijk. En de VVE laat ons lekker vrij in wat we op ons eigen terras neerleggen.

Nog andrre meedenkers, met name in de richting van linoleum achtige oplossingen?

Op voorhand bedankt voor jullie meedenken - vrgr tejo

tejostr

tejostr

op August 9, 2016

Discussie titel: Uit de VvE stappen

Bob zei:

De opstal volgt door natrekking de grond waarop die opstal staat.

Zo lang de rij huizen op één kavel/perceel staat is er maar één eigenaar, te weten de VvE.

Ook op wijziging van de akte NA koop geef ik Tejo bijzonder weinig kans op succes.

Vriendelijke groet, Bob

Ha die Bob,

Je geeft Tejo weinig kans maat je bedoelt Eppo natuurlijk. Want Tejo is van die vorige vraag over bankirai op het terras...........

groeten van Tejo dus

tejostr

tejostr

op August 8, 2016

Discussie titel: bankirai terras planken: wat zijn de opties?

Ons terras (72 M2) is inmiddels meer dan 11 jaar oud en dat begint zichtbaar te worden. De bankirai planken zijn kwalitatief nog goed, op een enkele plank na waarvan dan een rand zijn beste tijd gehad heeft. Maar we willen iets anders omdat het er gewoon niet meer uit ziet, eigenlijk. De eerste jaren was het prachtig mooi en egaal bruin en nu heeft het alle tinten grijs die je je maar bedenken kunt. Plus dat het na een regenbui gewoon waanzinnig glad is. Vaak glad dus wel, eigenlijk.

Vele opties zijn de revue al gepasseerd maar de meesten blijken gewoon tamelijk prijzig. Keramiek tegels is gewoon duur. En als we overstappen op composiet planken (worden die ook niet glad?) dan moet er eigenlijk een serie ondersteuningsbalken bij want die liggen nu h.o.h. 500 mm en dat is teveel voor composiet wordt mij verteld. Eigenlijk wil ik alles wat er ligt gewoon instand houden en er iets overheen gaan leggen. Want wat er ligt is constructief nog prima en het ligt vlak. Kunstgras of tapijt krijg ik niet door de schoonheidscommissie (in dit huis). Bestaat er linoleum voor buitentoepassing eigenlijk? En kan dat verwerkt worden op een bestaande bankirai ondervloer? We zagen pas ergens iets linoleum-achtigs met een tegelmotief (binnentoepassing - zie foto) en dat zou voor ons ideaal zijn. Is dit denkbaar als buitentoepassing? Zijn er andere opties? Op voorhand bedankt voor jullie meedenken.

Bijlage 1 

tejostr

tejostr

op June 4, 2016

Discussie titel: RECHTSBIJSTANDVERZEKERING LAAT VVE IN DE STEEK?

Rob zei:

Daar ben ik ook nieuwsgierig naar geworden !?

Gaan wij als VVE nog ons voordeel doen met meningen uit dit forum of gaan we over tot de orde van de dag? Tot nu toe (nog) geen voordeel namelijk ..................

tejostr

tejostr

op May 28, 2016

Rhenense Hof zei:

Ik lees dit artikel nu pas en wil jullie los van de verzekeringsdekking nog een ander aandachtspunt meegeven. Ik vraag me af of een bezwaar van de VvE tegen wijziging bestemmingsplan (of later bouwvergunning) ontvankelijk wordt verklaard. Ons huidige wooncomplex heeft dezelfde situatie meegemaakt maar dan van de andere kant. Tot aan de Raad van State heeft de zaak gespeeld. De actiegroep die de nieuwbouw wilde stoppen werd niet als partij gezien en derhalve het bezwaar niet ontvankelijk verklaard. Alleen een bewoner die hiervan nadeel kan ondervinden wordt als direct betrokkene gezien. De moeite waard om dit in jullie situatie te onderzoeken. Vr.groet, voorzitter VvE Het Rhenense Hof

In tegenstelling tot jullie case zijn wij als VVE in een bestemmingsplanprocedure wel gewoon partij, naar ik mag aannemen. Maar de kwestie is nu even moeten we ons neerleggen bij het standpunt van de verzekeraar of niet? En zoniet, wat zijn dan de opties?

tejostr

tejostr

op May 28, 2016

Dirk van Arum zei:

Ik heb de diverse reacties met belangstelling gelezen. Legt de vvE hierbij neer ?

Dat is dus de vraag Dirk. Wat te doen? Vandaar dat ik het hier in het forum heb geparkeerd. Wat zou jij doen?

tejostr

tejostr

op May 13, 2016

Billy zei:

Lees de polisvoorwaarden.

Bedankt Billy. Terwijl jij aan het reageren was ik een aanvulling aan het intypen. Dat doe ik niet zo vlug namelijk. Zie onder vrgr - tejo