Dempen ongedaan maken Demp gebruiker

Paul

Paul

10 uren geleden

Discussie titel: Is een VVE verplicht rookmelders te plaatsen in hal en trappenhuis vanwege opstalverzekering?

Rolando zei:

Goedendag,

Is een VVE verplicht rookmelders te plaatsen in hal en trappenhuis vanwege opstalverzekering?

https://vveenergie.nl/2021/09/10/vanaf-1-7-2022-zijn-rookmelders-verplicht-in-vves/

Paul

Paul

15 uren geleden

Discussie titel: ALV en concept notulen zijn ineens vastgestelde notulen

als lid zit je in deze alv en kun je opmerkingen plaatsen, wij kunnen hier er niets aan doen, jij kunt in de alv wel je stem laten horen tijdens de bespreking van de notulen.

gezien je verhaal is dat niet gebeurt en heeft er verder ook niemand van zich laten horen.

punt is, dit soort dingen bepreek je binnen de alv als jet het er niet mee eens bent, daar laat je je stem horen en dan is het aan de vergadering om wel of niet in te stemmen!

Paul

Paul

6 dagen geleden

Discussie titel: Vergelijk financiele situatie VvE

beter is het een MJOP te laten maken, weet je wat er aan komt.

Paul

Paul

1 week geleden

hoi Joep, er word gereserveerd voor groot ondehoud zeg je maar.....dit word ook uitgegeven!

dan word er dus niet gereserveerd voor de zaken die ik hierboven noemde en dat zijn juist de uitgaven die "er in hakken" als ze aan de beurt zijn.

vervangen dak, kozijnen, glas enz enz zijn juist de grootste kostenposten.

Paul

Paul

1 week geleden

dit is zo niet te zeggen Joep, dan moet er inzicht zijn in alle zaken die er spelen in specifiek jullie vve.

in het algemeen kun je stellen dat er gereserveerd moet worden voor het huidige onderhoud en bijkomende kosten maar ook voor toekomstige vervangingen en die zie ik in dit korte onvolledige rijtje niet staan!

ik neem maar als voorbeeld kozijnen vervangen, glas, deuren, dak, gevels enz enz....

die zijn nu nog niet aan de beurt maar over een aantal jaren wel, je kunt er voor kiezen om hier later voor te gaan reserveren maar dan zijn de maandelijkse bijdragen hiervoor wel ineens een stuk hoger.

Paul

Paul

2 weken geleden

Discussie titel: Misschien lekkage zolderkamer boven ons apartement

sorry ik kan veel maar dat kan ik hier vandaan niet zien, je zult echt de vve in moeten schakelen, beheerder of bestuur, of eerst zelf op onderzoek uit moeten gaan om te zien wat er lekt en waar.

Paul

Paul

2 weken geleden

Discussie titel: Misschien lekkage zolderkamer boven ons apartement

meld dit bij de vve en laat die onderzoeken waar de lekkage zit, kan ook een regenwater lekkage zijn welk dus van buitenaf komt!

dan is het nog de vraag, liggen deze leidingen er enkel voor jullie appartement of voeden deze leidingen meerdere appartementen?

Paul

Paul

3 weken geleden

Discussie titel: Geen mechanische afzuigkappen gebruiken op ventilatiesysteem

in eerste instantie, en daarop heb ik geantwoord, ging het over een afzuigkap met motor en daarop heb ik uitgelegd hoe dit kan/zit.

daarop werd geantwoord, dan zetten we de afzuigkap niet aan, dat kan op zich, net als een motorloze afzuigkap en er zal dan veel minder overlast zijn en toch!

Door de vernauwing van de ventilatiekanalen (door plaatsing kap) bij sommige appartementen, zal de positionering van de kanalen veranderen, ik bedoel hiermee het volgende, doordat er meer weeerstand is in bepaalde kanalen word er in andere appartementen meer lucht afgezogen wat daar weer tot een onaangenaam klimaat, (tocht over de vloer)  kan lijden, hiermee heb je dus invloed op het algemene nut van deze algemene installatie waar je prive iets op aansluit!!!

bovendien kun je motorloze afzuigkappen ook nog eens dicht zetten dan wel vrijwel dicht zetten, niet alleen is dit ongezond voor het klimaat in de eigen woning/appartement maar veroorzaak je dus ook bovenstaande.

vandaar ook dat ik vroeg, wat staat er prcs in de splitsingsakte, daar kan hier iets over instaan namelijk!

Ook de bouwtekening kan uitsluitsel geven trouwens!

Ventilatie en dan met name een gezamenlijke van appartementen, via "gedwongen" ventilatie houd veel meer in dan men denkt over het algemeen, dit is echt geen zaak om lichtvaardig over te denken, er zijn er al velen gegaan met een koolmonoxidevergiftiging!

Paul

Paul

3 weken geleden

Hier worden appels met peren vergeleken, dit voorbeeld gaat uit van een individuele afzuiging, een eigen ventilatiebox, op een open systeem met twee afzuigpunten waarop bovendien alleen toegestaan een motorloze kap te plaatsen, (deze is dan alsnog open) TS heeft het over een gesloten syteem en we weten niet of er 2 of 1 afzuigpunt bestaat al ga ik uit, gezien de leeftijd van het gebouw, van 1!

op zo een systeem staat de ventilatiebox vanuit appartement altijd AAN waardoor er vrijwel geen luchtjes naar binnen kunnen van andere bewoners, bij een centrale afzuiging op het dak kan dat dus wel zoals ik al eerder uitlegde!

Paul

Paul

3 weken geleden

Mooi dat je het verhaal begrijpt zover, dan zul je ook begrijpen dat het eigenlijk geen zaak voor de vve is maar voor iedere bewoner zelf, deze moeten zich gewoon aan de verschillende reglementen houden en als ze deze niet (helemaal)  begrijpen om uitleg vragen.

het is natuurlijk niet zo dat als beheer of bestuur niet ingrijpt het dan ineens wel mag!

ben nog wel benieuwd wat er in splitsingsreglement aan zaken is opgenomen, of daar nog zaken in staan waar men zich aan heeft te houden?