Grootboek

Forma

Forma

op December 12, 2021

Mag een lid over een boekjaar alle gedane uitgaven inzien? Dus niet alleen de leden van de kascommissie.

Paul

Paul

op December 13, 2021

JA, als je daar een verzoek voor indient moet men dat honoreren....

Jaap

Jaap

op December 13, 2021

Het is goed om dit vooraf vast te leggen want deze verzoeken verzanden wel eens in smeken en zeuren.

Paul

Paul

op December 14, 2021

Jaap Zekveld zei:

Het is goed om dit vooraf vast te leggen want deze verzoeken verzanden wel eens in smeken en zeuren.

hoe bedoel je met vastleggen, dit staat gewoon in de reglementen!

Buurman

Buurman

op December 14, 2021

Paul zei:

En zo is het.

Let wel op: Inzien is iets anders dan ontvangen of een kopie opvragen of zelf m.b.v. een camera maken.

Daar kan misvertand/onenogheid over onstaan heb ik ondervonden.

jh

jh

op December 14, 2021

Ja, de grootboekrekeningen incluus alle uitgaven en inkomensten maken onderdeel uit van de 'administratie' van de VvE. Je hebt er dus recht op om dat te zien. In deze video word dat verder uitgelegd https://www.youtube.com/watch?v=PiwMwgQZgwQ&t=4s met een paar bijzonderheden dat model 2006 geen recht op inzage kent en dat soms toch kopie moet worden gegeven maar kijk zelf eerst even of je hiermee verder kunt, Forma!

gewoon Joost!
Jaap

Jaap

op December 16, 2021

Paul zei:

Op vrijdagmiddag om half 5 in de schoonmaakmast plaats nemen om een stapel van 10 ordners in een half uurtje door te nemen is een optie, maar ik geef de voorkeur om online door de stukken te kunnen bladeren.
GerardB50

GerardB50

op December 16, 2021

Zorg dan dat jouw VVE een software pakket hanteert waarmee dit mogelijk is.

Buurman

Buurman

op December 26, 2021

Jaap Zekveld zei:
Op vrijdagmiddag om half 5 in de schoonmaakmast plaats nemen om een stapel van 10 ordners in een half uurtje door te nemen is een optie, maar ik geef de voorkeur om online door de stukken te kunnen bladeren.

"Op vrijdagmiddag om half 5 in de schoonmaakmast plaats nemen om een stapel van 10 ordners in een half uurtje door te nemen is een optie, maar ik geef de voorkeur om online door de stukken te kunnen bladeren."

Dat het je voorkeur heeft snap ik.

Als men dit zo zou doen blijft het mogelijk op kopiëen te maken wat niet de bedoeling is.

Jaap

Jaap

op January 4, 2022

Buurman zei:

"Op vrijdagmiddag om half 5 in de schoonmaakmast plaats nemen om een stapel van 10 ordners in een half uurtje door te nemen is een optie, maar ik geef de voorkeur om online door de stukken te kunnen bladeren."

Dat het je voorkeur heeft snap ik.

Als men dit zo zou doen blijft het mogelijk op kopiëen te maken wat niet de bedoeling is.

Dit is precies de reden waarom ik de tip geef om dit vooraf vast te leggen. Het doel is duidelijkheid hebben wat een VvE lid onder welke voorwaarden mag inzien en dat proces is in 2 regels helder te omschrijven.