Meerdere partijen eigenaar verhuurd appartement
Een van onze 19 appartementen, bewoond door de voormalige eigenaar, is nu eigendom van drie personen. Wat is het voordeel van deze constructie en wat betekend dit voor de VVE? Degene die er woont, vindt dat we hier niets mee te maken hebben. Wat is de gedachte die hier achter zit? We hebben ook geen contact gegevens van de eigenaren, die we achterhaald hebben via het kadaster.
De VVE moet een stemgerechtigde kennen en bij 3 eigenaars moet de andere 2 de stemgerechtigde machtigen, lijkt mij. Meerdere eigenaars komt vaker voor denk aan echtgenoten die in gemeenschap van goederen goederen zijn getrouwd. Verder moet de vve een register van eigenaars bijhouden. En is het verstandig/moet de huurder een huurdersverklaring tekenen via de eigenaars. Verdere vragen die je stelt lijken mij geen vve vragen. Alles onder de aanname dat reglement 1992 van toepassing is.
oud eigenaar zal appartement aan de kinds verkocht hebben lijkt me zo, deze moeten wel in de administratie staan van de VvE, en 1 van de drie zal als kontaktpersoon moeten dienen, is er iets aan de hand of bij verzenden oproep ALV zul je als VvE toch moeten weten wie aan te schrijven maar ook waar en wie verantwoordelijk is voor de bijdragen, wie an te schrijven bij calamiteiten enz enz....
DikOz zei:De VVE moet een stemgerechtigde kennen en bij 3 eigenaars moet de andere 2 de stemgerechtigde machtigen, lijkt mij. Meerdere eigenaars komt vaker voor denk aan echtgenoten die in gemeenschap van goederen goederen zijn getrouwd. Verder moet de vve een register van eigenaars bijhouden. En is het verstandig/moet de huurder een huurdersverklaring tekenen via de eigenaars. Verdere vragen die je stelt lijken mij geen vve vragen. Alles onder de aanname dat reglement 1992 van toepassing is.
Machtigen absoluut onnodig. Waarom machtigen ?
Echtelieden machtigen elkaar ook niet.
De nieuwe eigenaars moeten zich melden bij het bestuur. Zie 5:122 lid 2 BW.
En dat alles geldt niet alleen maar in MR1992. ;)
Paul zei:oud eigenaar zal appartement aan de kinds verkocht hebben lijkt me zo, deze moeten wel in de administratie staan van de VvE, en 1 van de drie zal als kontaktpersoon moeten dienen, is er iets aan de hand of bij verzenden oproep ALV zul je als VvE toch moeten weten wie aan te schrijven maar ook waar en wie verantwoordelijk is voor de bijdragen, wie an te schrijven bij calamiteiten enz enz....
De nieuwe eigenaars hebben alledrie toegang tot de vergadering !
Alledrie zijn eigenaars en ook contactpersonen.
In de vergadering mogen zij samen de stem die het appartementsrecht toekomt uitbrengen.
goede aanvulling bob al werd daar niet naar gevraagd is toch goed om te weten voor TS!
Wat is het voordeel van deze constructie en wat betekend dit voor de VVE? Degene die er woont, vindt dat we hier niets mee te maken hebben.
Unquote
Niet naar gevraagd??
De oud-eigenaar die nu bewoner is heeft volkomen gelijk. Wat er achter die "constructie" zit en wat het voordeel daarvan is gaat de VvE geen zier aan, en er kan alleen maar naar worden geraden.
Ik geef consequenties voor de VvE aan. Ook in mijn andere reacties in dit topic.