Onbehoorlijk bestuur of is hier sprake van andere belangen.

maurice

maurice

op November 20, 2021

Al weer n tijd geleden stond als agendapunt het wijzigen van dichte naar openslaande ramen. Een lid stelde in de vergadering dat dit niet kon zonder vergunning, wijzigingen aan de voorgevel. Het bestuur zette door er kwam n rechtzaak en het lid verloor zoals vele keren. Door onnozelheid van zijn advokaat of rechters verloor hij. Langzamerhand verandert de gevel in blok 1 ,en het lid vroeg wederom aan het bestuur om te zorgen voor juiste vergunningen. Immers kunnen er problemen ontstaan met verzekeraar .Aangezien deze in de polis eist dat alles vergund is. Het bestuur lacht hem weer weg , het lid gaat naar de gemeente Veldhoven en vraagt handhaving. De gemeente Veldhoven constateerd minimaal 16 illegale wijzigingen aan de voorgevel.  Het antwoord van het bestuur sluit ik bij, weer wordt het lid gedemoniseerd. Alsof hij alleen maar zeurt. Liegen en bedriegen om het lid in een verkeerd daglicht te zetten alleen om je eigen straatje schoon te houden. Is het geld of zijn ze bang zelf aansprakelijk te zijn. De kurk gaat langzaam van de fles en dan gaat hij er niet meer is. 

Het bestuur gaat niet in op de uitnodiging van de gemeente Veldhoven en vind dat zij niet verantwoordelijk zijn voor wijzigingen aan de voorgevel van het complex. En verwijst het lid en de gemeente naar het bouwbedrijf. Het bouwbedrijf cq  projectontwikkeling die een bouwvergunning hebben gekregen zonder dat er aan de eisen is voldaan. 

maurice

maurice

op November 20, 2021

het vergaderstuk met uitleg.

Bijlage 1 

Paul

Paul

op November 21, 2021

ik zie geen stuk!!!!

maurice

maurice

op November 21, 2021

Paul zei:

ik zie geen stuk!!!!

probeer het opnieuw te versturen

maurice

maurice

op November 21, 2021

maurice zei:

probeer het opnieuw te versturen

het staat er , met groeten en graag uw opvatting.

Jaap

Jaap

op November 21, 2021

Leesbaar, betreft dit verbouw of nieuwbouw? Een hoofd of bijgebouw? Gemeentelijke regelgeving is hier leidend. Ik denk dat nu de meest efficiente weg is gekozen.

Paul

Paul

op November 21, 2021

wat ik zo lees is de vraag hier of er opdracht gegeven is door bestuur voor deze wijzigingen of niet, zo niet zal bestuur, namens de VvE, wel de bouwer aansprakelijk moeten stellen in mijn optiek....

maurice

maurice

op November 21, 2021

Paul zei:

wat ik zo lees is de vraag hier of er opdracht gegeven is door bestuur voor deze wijzigingen of niet, zo niet zal bestuur, namens de VvE, wel de bouwer aansprakelijk moeten stellen in mijn optiek....

Of het bestuur wel of geen opdracht heeft gegeven zij hebben bij de oplevering van de gemeenschappelijke gedeeltes en zaken   niet goed gekeken. Mijn inziens blijft het een zaak van het bestuur om te zorgen voor juiste vergunningen los van bij wie de aansprakelijkheid ligt. 

maurice

maurice

op November 21, 2021

Jaap Zekveld zei:

Leesbaar, betreft dit verbouw of nieuwbouw? Een hoofd of bijgebouw? Gemeentelijke regelgeving is hier leidend. Ik denk dat nu de meest efficiente weg is gekozen.

De meest efficiente weg , nieuwbouw of verbouw , hoofdgebouw of bijgebouw. De vraag is wie is er verantwoordelijk volgens het modelreglement voor de gevels. En dat is niet de projectontwikkelaar of de gemeente en efficient of inefficient staat hier los van.

Jaap

Jaap

op November 22, 2021

maurice zei:

De meest efficiente weg , nieuwbouw of verbouw , hoofdgebouw of bijgebouw. De vraag is wie is er verantwoordelijk volgens het modelreglement voor de gevels. En dat is niet de projectontwikkelaar of de gemeente en efficient of inefficient staat hier los van.

Als de bouw/ verbouw/ renovatie is aanbesteed INCLUSIEF vergunningentraject dan is de aannemer verantwoordelijk totdat er is overgedragen. Bouw en woningtoezicht controleert en zal handhaven indien dit noodzakelijk blijkt te zijn.