Onroerend zaak belasting en gemeenschappelijke ruimte

vve-degetijden@outlook.com

vve-degetijden@outlook.com

2 weken geleden

Onze VvE ( CPO De Getijden in Nijmegen ) telt 17 appartementen en een gemeenschappelijke ruimte. Nu wordt de VvE aangeslagen voor de OZB belasting voor de geeemnschappelijke ruimte ( tevens onze vergaderlocatie en ruimte om een loge te kunnen laten overnachten ) . We hebben daar tegen bezwaar gemaakt. sowieso van wege de hoogte van de taxatie  175.000 euro als van wege het feit dat deze gemeenschappelijke ruimtes bij ieders individuele WOZ waardes horen. Welke VvE heeft hier ervaring mee en wil die info delen ?

Paul

Paul

2 weken geleden

als er aansluiting op riool is kan het zelfs zo zijn dat je daar ook voor moet betalen!

https://parelbeheer.nl/gemeente-belastingen-rotterdam-hoeveel-moeten-wij-betalen/

Ruud

Ruud

1 week geleden

Niet accepteren en bezwaarmaken.

Mijn VVE heeft meerdere appartementsrechten (en dus eigen adres ) als gemeenschappelijke ruimtes.

Mijn domme voorgangers in bestuur  en beheerder hadden voor mijn aantreden ook jarenlang dom alle aanslagen betaald.

Ik heb succesvol bezwaar gemaakt - sindsdien geen aanslagen meer en voorgaande jaren gecorrigeerd gekregen.

Succes!