VvE beheerder weigert VvE leden toegang tot iedere VvE informatie

Leefbaar

Leefbaar

op December 1, 2022

De VvE beheerder (geen lid, geen contract met VvE) weigert de VvE leden (een bestuur is niet actief) toegang tot iedere VvE informatie en antwoordt bijvoorbeeld:

"Zoals u wellicht weet, is de VVE eigendom van de ledenlijst niet u. indien de VVE wenst dat de privacy gevoelige informatie wordt vrijgegeven kan dat uiteraard. Zo niet zou dit een schending zijn van de privacy."

De financiele transacties, namens VvE gevoerde correspondentie, facturen etc. Dit alles mogen de leden niet inzien.

Naar mijn weten zijn de VvE leden volledig eigenaar en hebben zij het volste recht om alles in te zien.
En heeft zeker een beheerder, waarmee we geen overeenkomst hebben, hier uberhaupt niets over te zeggen.

Moet ik om toegang af te dwingen voor de zoveelste keer naar de rechter stappen?

Joep

Joep

op December 1, 2022

Lijkt op een slapende VvE.

Dit gaat alle eigenaars vroeg of laat extra geld kosten.

Stappenplan "slapende VvE aktief maken" en hopen dat men een beetje mee wil werken.

Bob

Bob

op December 1, 2022

Hier is dus duidelijk meer aan de hand.

In het andere door TS gestarte topic bleek al dat er meerdere rechtzaken zouden zijn gevoerd tegen wat TS een louche beheerder vindt.

Gegeven de kennelijke uitkomst van die rechtszaken denkt de rechter daar anders over. Desgevraagd geeft TS geen opening van zaken. Vraag me af waarom dat zo is.

De (terecht?!) voorzichtig geworden louche (??) beheerder zou wel eens terecht op de AVG kunnen wijzen. Die beheerder heeft dus eerder wel een overeenkomst met deze VvE gehad.

Leg eens uit wat er echt aan de hand is.

Beginnend brandje in de VvE? Wacht niet te lang met blussen!
Paul

Paul

op December 2, 2022

je stelt dat er geen kontrakt is met jullie vve, begin eens met die op te vragen dan wel in te mogen zien zou ik zeggen!

is er dan werkelijk geen kontrakt kun je in gezamenlijkheid overwegen naar een andere beheerder om te zien!