Wie is eigenaar van het gebouw incl. app. en en grond?

Bob

Bob

op July 20, 2022

Op het forum van NederlandVvE.nl loopt de volgende discussie;

https://www.nederlandvve.nl/vve-forum/onderwerp/wie-is-egenaar-van-het-gebouw-incl-app-en-en-grond/

Hierop werd positief gereageerd door monaster, en daaronder plaatste ik onderstaande reactie. 

Dank monaster, ik vat jouw opmerking op als compliment. Hoop dat het ook zo bedoeld was.  ;)

Ben volledig met je eens dat deze discussie hierboven lichtelijk ontspoort, en dat er op deze manier geen correct antwoord gaat komen.

Zelf zou ik met plezier mijn idee presenteren, maar gegeven de in het verleden te regelmatige en onterechte censuur van de kant van "de redactie" hier op dit forum (van Nederland VvE) beperk ik me tot het stellen van uitdagende vragen en waar mij dat op z'n plaats lijkt corrigeren (en zo beleefd mogelijk).

Mogelijk komt "de redactie" en/of "de moderator" zelf nog met de reactie op deze vraag. Mocht deze vraag nog eens ergens op een ander forum voorbijkomen, dan zal, ik zo dat gebeurt, vanzelfsprekend (mijn/een) antwoord geven.

Vriendelijke groet  Bob

unquote 

Mijn reactie heeft het slechts 23 minuten volgehouden.

Bij Nederlandvve.nl worden (met name Rob(ert) onwelgevallige meningen nog steeds niet gewaardeerd en snel gewist.

Mocht monaster mijn reactie nog willen horen dat geeft dit forum zonder een m.i gefrustreerde moderator de kans.

Vriendelijke groet,  Bob 

Beginnend brandje in de VvE? Wacht niet te lang met blussen!
Paul

Paul

op July 21, 2022

Bovenstaande reactie zie ik wel staan of is er een tweede reactie geplaatst door je die weggehaald is?

Rob

Rob

op July 21, 2022

In eerste instantie was ik niet van plan om uberhaupt op deze onzin te gaan reageren.
Enige duiding is bij nader inzien echter toch noodzakelijk.
Ten eerste, Robert en Rob zijn twee verschillenden personen.
Dat is al eerder kenbaar gemaakt aan Bob, maar blijkbaar wil dat niet tot hem doordringen of wil hij dat simpelweg niet aannemen.
Robert is oprichter en eigenaaar van NederlandVVE en bemoeit zich uitsluitend met de artikelen die op die site geplaatst worden.
Hij bemoeit zich uitdrukkelijk NIET met de inhoud van het forum.
Rob, ik dus, ben moderator op het forum.
Ik hou mij uitsluitend bezig met de berichten op het forum en heb geen enkele bemoeienis met de artikelen op NederlandVVE.
Ik ben al moderator sinds de start van het forum in 2014 en durf mijn handen ervoor in het vuur te steken dat er nog NOOIT een onwelgevallige MENING is verwijderd.
Wat ik wél af en toe heb verwijderd zijn onwelgevallige uitingen van kinderachtig en rancuneus gedrag en dan nog uitsluitend van de topicstarter alhier.
Wat mij betreft is het vve-forum een plek waar mensen op een normale manier met elkaar in discussie gaan over vve gerelateerde kwesties.
Iedereen mag zijn mening vertolken en het is wat mij betreft niet aan deelnemers van het forum om andere reageerders de maat te moeten nemen of anderzijds de grond in te boren.
Dat zijn mijn fatsoensnormen en die laat ik doorschemeren op het forum.
Bob is echter van mening dat ik mijn normen niet aan anderen op mag leggen, maar dan heeft hij in dit geval pech.
Resultaat is dat er op het forum van NederlandVVE geen infantiele discussies, zoals deze, te vinden zijn.

Ik kan natuurlijk niet voor VVEbelang spreken, maar ik snap werkelijk niet dat er hier op het forum van VVEbelang geen enkel toezicht op de topics en reacties lijkt te zijn.

Ja, ik het grote bewondering voor de uitgebreide kennis waarover Bob beschikt, maar de wijze waarop hij dat denkt te moeten etaleren, ten koste van andere deelnemers, is wat mij betreft ver beneden alle peil.

En tenslotte Bob, ik ben NIET gefrustreerd.
Ook dat heb ik je al diverse malen duidelijk moeten maken, maar blijkbaar heb je een obsessie met frustaties.
Ik ben op dit moment wel even zwaar geïrriteerd, omdat stoppen met dit kinderachtige en rancuneuse gedoe voor jou blijkbaar geen optie lijkt te zijn.
Het zij zo !

Bob

Bob

op July 21, 2022

Hi Paul,

Dank voor de tip.
Kennelijk was mijn hier gestarte topic voldoende reden om mijn reactie en die van @monaster terug te plaatsen.

Nederlandvve.nl  is en blijft een louter commercieel bedrijf waarvoor met name advertorials, reclameuitingen en sitebezoeken (clicks) de inkomsten genereren. Het blijft uiteindelijk een zuiver op eigen belang gericht verdienmodel.

De site van Nederlandvve.nl wordt verder aantoonbaar slecht up-to-date gehouden (veel verouderde/achterhaalde, en daarmee ook onjuiste, artikelen en informatie) en de commercie viert hoogtij.

Voor gedegen en onafhankelijke informatie kan men beter terecht hier bij de Stichting VvE Belang of een site als bijvoorbeeld vverecht.nl.

Met vriendelijke groet,  Bob

Bob

Bob

op July 21, 2022

Hierbij een reactie die ik t.b.v. monaster plaatste. 

Hi monaster,

Dank, ieder vogeltje zingt zoals gebekt. We zijn (gelukkig) niet allemaal gelijk.

Inmiddels heb ik elders een topic gestart, een topic dat zonder enige twijfel door DikOz al is gelezen.

Om jou niet teleur te stellen het volgende:

Eigendom (binnen de VvE) is geregeld in BW boek 5, en waar van toepassing (verklaard) boek 2.

Aansprakelijkheid is geregeld in BW boek 6.

Er is nadrukkelijk onderscheid tussen Aansprakelijkheid voortvloeiend uit onrechtmatige daad en Aansprakelijkheid voor zaken. Voorts is Aansprakelijkheid in een commanditaire vennootschap een totaal ander gebeuren.

Veel te kort door de bocht om te stellen dat Aansprakelijkheid één op één voortvloeit uit eigendom alleen.

Met vriendelijke groet, Bob

Bob

Bob

op July 21, 2022

Op het andere forum is DikOz uiteindelijk zelf tot een op zich juiste conclusie gekomen.

https://www.nederlandvve.nl/vve-forum/onderwerp/wie-is-eigenaar-van-het-gebouw-incl-app-en-en-grond/#post-37290

Eigenaars hebben in de VvE de eigendom, en daarmee het vermogen om te "beschikken", en de VvE is er "slechts" voor "beheer en dienen van de gemeenschappelijke belangen". Niets nieuws of schokkends.

Het komt me voor dat hiermee nog steeds het juiste antwoord op de bedoelde echte vraag niet is gevonden, immers DikOz wil met dit simpele feit vooraf (!!) duidelijkheid hebben over aansprakelijkheid.

Op vraag van VvE-stem stelt DikOz:

Omdat het eigen risico bij schades dan altijd heel gemakkelijk voor rekening van de VVE komt.

Unquote

Zoals ik al eerder aangaf zegt alleen maar eigendom niets over aansprakelijkheid. 

Paul

Paul

op July 22, 2022

aansprakelijkheid is in juridische zin altijd afhankelijk van de omstandigheid mijns inziens....

Bob

Bob

op July 22, 2022

Helemaal correct Paul.

Gegeven de laatste reactie van DikOz op het andere forum van mijn kant nog even een paar opmerkingen dan wel constateringen.

DikOz maakt wat mij betreft in zijn hele relaas in elk geval één 100% correcte opmerking:

Ik ben niet voldoende juridisch onderlegd, maar ......
Unquote

Dikoz bedoelt zogenaamd vragen te stellen, maar is wat mij betreft alleen maar bezig om met (vaak juridisch tenenkrommende) doelredeneringen zijn eigen ideeën te "bewijzen", Vage vragen formuleren, maar vooral niet luisteren naar de antwoorden.

Voorts merk ik op dat het ongevraagde (persoonlijke) "advies" van DikOz volkomen misplaatst is. Op een forum dient het over de inhoud te gaan, en dit soort adviezen is niet in lijn met huisregels en/of de "etiquette-regels" die slechts naar idee zijn van DikOz. DikOz is niet de norm (arrogant standpunt) noch de leiding van een heropvoedingsinstituut, en dat deze post, ondanks het persoonlijke karakter, niet door een "zwaar geïrriteerde" Rob wordt geredigeerd (anders dan in mijn geval zou gebeuren) is louter en alleen te danken aan het feit dat deze persoonlijke aanval op mij in lijn is met de ideeën van diezelfde Rob(ert). Deze werkwijze zegt veel en voldoende over de integriteit van deze uiterst selectief werkende "moderator" en/of NederlandVvE.nl.

Zelf laat ik DikOz maar lekker verder dwalen en rondlopen in zijn eigen (vermeende) gelijk en zijn eigen waanwereld. Verder geen paarlen voor ....

Rob

Rob

op July 22, 2022

DikOZ is niet de norm, maar hij houdt zich wel aan een norm.
Namelijk een normale algemene fatsoensnorm waaraan ook alle andere deelnemers zich op zowel het forum van NederlandVVE als het forum van VVEbelang blijkbaar weten te houden, op één na.

Zie ook meteen weer het standaard ritueel.
Iemand is kritisch tegenover Bob en direct worden alle mogelijke middelen weer ingezet om diegene te kleineren en/of in de grond te boren.
De zogenaamde "beleefdheid" waar je het in je openingstopic over hebt is helaas ver te zoeken.

Ik heb hierboven al uiteengezet dat Rob en Robert twee verschillende personen zijn.
Ik, en ik alleen, ben degene die het forum op NederlandVVE beheer dus als je het oneens bent met bepaalde werkwijzen of integriteit aldaar, moet je mij aanspreken. Dus Rob en niet Rob(ert)
Hoe simpel kan het zijn.

Mocht er heel toevallig toch iemand meelezen van stichting VvE Belang.
Ik denk oprecht dat een heleboel leden helemaal niet zitten te wachten op dit soort idiote discussies en ik hoop van harte dat jullie toch echt eens willen overwegen een moderator aan te gaan stellen.